X

جزئیات خبر

نسخه چاپي

زمان مخابره :   یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 12:12:12 ب.ظ

افزایش عملکرد و ارتقاء کیفیت خدمات با اجرای سیستم نرم افزار اجرای اسناد رسمی ، 420 درصد افزایش عملکرد در وصول معوقات بانکی نسبت به سال 1390

افروغ با بیان عملکرد اجرای اسناد رسمی گفت ؛ علیرغم افزایش انبوه پرونده های اجرایی ظرف چند سال اخیر با وجود عدم افزایش منابع انسانی و نامناسب بودن فضای اداری موجود با تدابیر هوشمندانه و حمایت های بی دریغ مدیرکل و مقامات عالی سازمانی واهتمام وتلاش بی وقفه کارکنان اجرا نه تنها در روند فعالیت ها و پاسخگویی به مراجعان کندی حاصل نشده ، لکن با بهره گیری از فناوری و ارائه خدمات الکترونیکی ضمن افزایش دقت و سرعت در انجام درخواست مراجعان رشد چشمگیردر عملکرد نیز از سال 1390 تاکنون داشته ایم که دراین راستا افزایش بیش از 420 درصدی وصول معوقات بانکی از 5 هزار میلیارد ریال در سال 1391 به بیش از 25 هزار میلیارد ریال در سال 1396 گویای این مطلب است.مسلما این امر تأثیر مثبتی در برگشت منابع بانک ها و رونق اقتصادی در کشور به همراه خواهد داشت.
معاون اجرای اسناد رسمی با بیان مطالب فوق خاطرنشان کرد ؛ علیرغم افزایش چند برابری پرونده ها به ویژه اجرای بند ب ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه که وظایف اجرای اسناد رسمی را مضاعف می کند ، چنانچه از لحاظ فضای مناسب اداری و نیروی انسانی متخصص که در وضعیت نامناسبی قرار داریم مشکل مرتفع گردد با افزایش بیشتر عملکردپیشرفت دو چندان داشته و ارائه خدمات مطلوب تری مواجهه خواهیم بودکه این موضوع درکاهش ورودی پرونده های قضایی موثر خواهد بود . اجرای اسناد رسمی با قدمت طولانی متأسفانه هنوز فاقد ساختمان مناسب اداری است و استیجاری بودن ساختمان علاوه بر داشتن مشکلات عدیده و نارضایتی مراجعان به لحاظ عدم کاربری اداری موجب آسیب دیدن پرونده ها و تجهیزات اداری در جابجایی می گردد .
به گزارش روابط عمومی ثبت استان تهران ؛ افروغ ، معاون اجرای اسناد رسمی با اشاره به آمار عملکرد این بخش افزود ؛ در فروردین سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مختومه کردن پرونده های اجرایی 81 درصد افزایش عملکردو با نصب و اجرای نرم افزار اجرای اسناد رسمی در اواخر سال 1390 بیش از صد هزار پرونده الکترونیکی تشکیل و بیش از 88 هزار پرونده سنتی داده آمایی گردیده است . انعقاد تفاهم نامه با شرکت پست جهت ابلاغ اوراق اجرایی ، تشکیل میز خدمت برای سهولت کار مراجعان ، ساماندهی بایگانی ادارات پنجگانه اجرا ، نصب دستگاه POS در ادارات اجرا جهت سهولت واریز هزینه های اجرایی برای مراجعان و مکانیزه کردن حسابداری اجرا از جمله اقداماتی بوده که از سال 1389 تا 1396 صورت گرفته است .
 
.ذکر منبع در استفاده از مطالب و تصاویر الزامی است